سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، جوان توبه کار را دوست دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :0
بازدید دیروز :0
کل بازدید :5928
تعداد کل یاداشته ها : 6
103/2/14
7:40 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
مریم برزجی[1]
خداوندا خداوندا زمین مأوای من نیست وجودم را کمی آسوده گردان ز بد اندیشی آلوده بودن وجودم را کمی دور گردان خداوندا زمین و آسمان را دمی دور از وجود تو نخواهم خداوندا اگر یادم نباشی دگر پشت و پناهی من ندارم

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
آبان 90[1]

 هفت اصل کارامد برای زندگی زناشویی

عامل اصلی در اثر بخشی اقدامات جبرانی، چگونگی روابط است. در زندگی‌های زناشویی موفق، زوج‌ها به آسانی اقدامات جبرانی را می‌فرستند و می‌گیرند. در زندگی‌های ناموفق حتی شیواترین اقدام جبرانی می‌تواند با گوش‌های ناشنوا روبه رو شود.اما اکنون که این موضوع را می‌دانید، می‌توانید اوضاع را در اختیار بگیرید. مجبور نیستید برای آنکه به اقدامات جبرانی یکدیگر گوش فرا دهید منتظر بهبود زندگی زناشویی خود باشید. همین الان باتمرکز جدی بر این «وقفه‌ها» و آموزش یکدیگر برای درک پیام طرف مقابل آغاز کنید. با انجام این کار خواهید توانست خود را از چرخه‌ی نزولی منفی نگری نجات دهید.حتی اگر اختلاف نظرهای شما گرایشات منفی نگری دارد، آینده‌ی مشترک شما می‌تواند روشن باشد. رمز کار در آموختن صحیح آسیب‌هاست.یکی از دلایلی که اقدامات جبرانی زوج‌ها به هدف نمی‌رسد این است که آن را در لفافه‌ای خوشایند بیان نمی‌کنند. اگر همسرتان داد بکشد که «از موضوع خارج شدی!» یا غرغر کند که «می‌شه یه وقفه‌ای بدیم؟» با وجود لحن منفی، اقدام جبرانی است.
اگر به جای کلمات به لحن همسرتان توجه کنید، ممکن است پیام واقعی را دریافت نکنید که این است: «بس کن! کنترل موضوع از دست خارج شده». اگر روابط شما در منفی نگری غرق شده باشد توجه به اقدامات جبرانی مشکل است.بنابراین بهترین راهکار این است که اقدامات جبرانی خود را به روشنی، با زبان فصیح و رسمی ‌بیان کنید تا بر آن تأکید شود. در ادامه فهرستی طولانی از عبارت‌های ویژه‌ای را مشاهده می‌کنید که می‌توانید برای کاهش تنش به همسرتان بگویید.با استفاده از آنها وقتی مشاجرات کاملاً منفی گرایانه است، می‌توانید مانع خروج مباحثات از کنترل خود شوید. حتی بعضی از زوج‌ها این فهرست را کپی کردند و روی در یخچال نصب کردند تا در دسترس باشد.بسیاری از این عبارت‌ها، اگر نگوییم همه ، ممکن است در حال حاضر به نظرتان مصنوعی و غیر عادی بیاید، زیرا روش‌های کاملاً متفاوتی را برای صحبت کردن با هسمرتان در هنگام ناراحتی ارائه می‌کند. اما غیر عادی بودن نباید سبب رد کردن آنها شود.اگر روش بهتر و مؤثرتری برای نگهداشتن راکت تنیس بیاموزید، در ابتدا ممکن است فقط به این دلیل که هنوز به آن عادت ندارید، به نظرتان «اشتباه» و «غیر عادی» بیاید.درباره‌ی اقدامات جبرانی نیز همین مسئله صدق می‌کند. با گذشت زمان، این عبارت‌ها برای شما آسان خواهد شد و می‌توانید آنها را متناسب با روش صحبت و شخصیت خود اصلاح کنید.


احساس می‌کنم
1. دارم دچار هراس می‌شوم
2. لطفاً همین را آرام تر بگو
3. آیا کار اشتباهی انجام دادم
4. این جریان مرا آزرده ساخته است
5. این جریان ، توهین آمی


نیاز به آرام شدن دارم
1. ممکن است مسائل را آرام تر مطرح کنی؟
2. الان به آرامش بیشتری نیاز دارم.
3. الان به حمایت تو نیاز دارم
4. الان فقط گوش کن و سعی کن بفهمی


پوزش خواستن
1. واکنش‌های من خیلی افراطی بود ببخشید.
2. این یک را واقعاً خراب کردم
3. بگذار دوباره امتحان کنم
4. من می‌خواهم الان با تو ملایم تر رفتار کنم اما نمی‌دانم چطور


قانع شدن
1. داری من را قانع می‌کنی
2. با این بخش از گفته‌هایت موافقم
3. بگذار همین جا توافق کنیم
4. بگذار نقاط مشترک را پیدا کنیم
5. من هرگز به این شکل در این باره فکر نکرده بودم


متوقف ساختن جریان
1. الان ممکن است اشتباه کنم
2. لطفاً مدتی بحث را تعطیل کنیم
3. بگذار مدتی وقفه بدهیم
4. یک لحظه به من فرصت بده بر می‌گردم
5. احساس غرقه شدن می‌کنم


قدرشناسی
1. می‌دانم که گناه تو نیست
2. نقش من در این مشکل این است که ...
3. نظرت را می‌فهمم
4. برای ... از تو سپاسگزارم

 


90/9/13::: 4:2 ع
نظر()