سفارش تبلیغ
صبا ویژن
حق سنگین است اما گوارا ، و باطل سبک لیکن در کام چون سنگ خارا . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :0
کل بازدید :5938
تعداد کل یاداشته ها : 6
103/2/17
9:41 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
مریم برزجی[1]
خداوندا خداوندا زمین مأوای من نیست وجودم را کمی آسوده گردان ز بد اندیشی آلوده بودن وجودم را کمی دور گردان خداوندا زمین و آسمان را دمی دور از وجود تو نخواهم خداوندا اگر یادم نباشی دگر پشت و پناهی من ندارم

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
آبان 90[1]

 

 

مهارت درروابط انسانی

مهارتهایزندگی 

هفت اقدام برای بهبود بخشیدن روابط:

1-موافق باشید:

اولین اقدام این است که موافق باشید.مردم دوست دارند با کسانی که روحیه موافق دارند معاشرت کنند.رفتار موافق عزت نفس دیگران را افزایش می دهد.و مخالفت از عزت نفس دیگران می کاهد.

2-مشاجره نکنید:

بهترین سیاست و طرزبرخورد با کسی که حرفی می زند و شمارا می آزارد این است که فراموش کنید و دست بکشید.تصمیم شما برای اینکه یک شخص موافق و سازگار باشید از میزان استرس شما می کاهدو بهتر می توانید زمینه ای بسازیدکه دیگران به شما کمک کنند.

3-  پذیرفتن را تمرین کنید:

بسیاری از مشکلات اجتماعی ماازآن رو هستندکه اشخاص میخواهند باتوجه به معیارهای خود موردپذیرش دیگران واقع شوند.وقتی کسی رامورد پذیرش قرار می دهید،بر عزت نفس او می افزایید،به اوتصویر ذهنی بهتری می دهیدو کاری می کنید که او به احساسی از آرامش در کنار شمادست یابد.

4-تبسم کنید:

بر اساس قانون اقدام متقابل به مثل اگر با تبسم کردن و برخورد مثبت به دیگران احساس خوبی بدهید،آنها به عنوان یک اقدام متقابل به مثل با شما خوش رفتار ی می کنند.

5-سپاس گذار بودن:

یکی از عمیق ترین نیاز های انسان این است که از او قدرشناسی کنند.هرگاه از دیگران قدر شناسی می کنید،به آنها احساس ارزشمندبودن میدهید.

6-بگویید متشکرم:

عادت کنیدکه ازافرادبه خاطر کارهایشان تشکر کنید.از همسرتان به خاطر همه کارهایی که برایتان می کند تشکرکنید.از فرزندانتان به خاطر کارهایی که برایتان انجام میدهند تشکر کنید.

7-بچه های کوچک به خاطرش گریه می کنند و مردان بزرگ به خاطرش می میرند:

تایید و تحسین کردن یکی از سریع ترین اقدامات برای شاد کردن دیگران و مفتخر ساختن آنهاست.تعریف و تمجید از دیگران عزت نفس آنها رابالا میبرد وزمینه رابرای همکاری بیشتر با شما را فراهم میکند.


90/8/9::: 5:15 ع
نظر()